مشکلات خشک کردن لباس در هوای شرجی و راه حل آن

در اکثر نقاط کشور آفتاب خیزمون، خشک کردن لباس‌ها و پارچه‌ها مسئله‌ی پیچیده‌ای نیست و بعد از تنها چند ساعت، مخصوصا تو فصل‌های گرم سال، به راحتی و به سرعت لباسامون خشک می‌شن.

اما همین خشک شدن ساده لباس‌ها می‌تونه پیچیدگیَهای خاص خودش رو در شهرهای شرجی به همراه داشته باشه. به طور کلی سه عامل روی جدا شدن قطرات آب از روی لباس و خشک شدن اون تاثیر داره که عبارتند از: دما، میزان جریان هوا و مقدار رطوبت.

به زبان ساده برای اینکه یک پارچه خشک بشه، باید مولکول‌های آب از روی اون جدا و وارد هوا بشن، اما وقتی رطوبت در یک ناحیه از حد معمول بیشتر باشه، نه تنها این مولکول‌ها از سطح لباس جدا نمی‌شن، بلکه مولکول‌های آب موجود در هوا هم روی سطح لباس نشسته و به تدریج اون رو بیش‌تر خیس می‌کنن، به همین علت خشک شدن لباس توی مناطق خیلی مرطوب می‌تونه تا حدودی بغرنج  و آزار دهنده باشه. اما در حال حاضر، برای این مشکل چه راه حل‌هایی وجود داره؟

برای حل این مسئله می‌تونیم از روش‌های سنتی‌تر، مثل پهن کردن لباس‌ها داخل خونه به جای بیرون و یا استفاده از پنکه و فن برای افزایش جریان هوا روی سطح لباس و خشک شدن سریع تر اون استفاده کرد. اما این روش‌ها خیلی کارآمد بنظر نمی‌رسن. راه حل‌های بهتر و پربازده‌تری هم وجود دارن.

اولین راه حل، استفاده از ماشین‌های لباسشویی مدرن‌تره که دارای ویژگی خشک کردن لباس هستن و می‌تونن تا حد قابل قبولی لباس‌ها رو خشک کنند. نکته‌ی مهم توی استفاده از این ویژگی در ماشین‌های لباسشویی اینه که هر چقدر حجم کمتری از لباس رو توی ماشین قرار بدین، به علت جریان هوای بیشتر، لباس هاتون بهتر خشک می‌شن.


 


چاره‌ی دیگه، استفاده از خشک کننده‌های الکتریکیه که نسل‌های جدید اونا می‌تونن به سرعت و در هر شرایط آب و هوایی لباس‌هاتون رو خشک کنن، اما باید مراقب هزینه‌هاش هم باشین.

یکی از جالب‌ترین راه حل‌ها استفاده از دستگاه‌هایی به نام رطوبت زداست. این دستگاه شگفت انگیز، با توجه به اندازه‌ی خودشون می‌تونن تا 75 درصد از رطوبت محیط اتاق و یا خونه‌ی شما رو کم کنن و علاوه بر اینکه لباس‌هاتون زودتر خشک می‌شن، می‌تونید طعم زندگی توی یک محیط با رطوبت کمتر رو هم تجربه کنید.

البته وسیله‌ی دیگه‌ای که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، رخت‌‌آویز هوشمند نام داره که مناسب خونه‌هایی با فضای کم و بالکن‌هایی کوچیکه. این رخت‌آویزها قابلت متصل و جمع شدن روی دیوار و سقف رو دارن و تا میزان زیادی لباس رو می‌شه روی اونا پهن کرد. هم‌چنین این رخت‌آویزها با استفاده از فن‌هایی که روی اون تعبیه شده می‌تونه به سرعت لباس‌ها رو خشک کنه و بوی بدی رو به جا نذاره.

مارس 2024
ش ی د س چ پ ج
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
فهرست