معایب دریچه‌های کولر قدیمی

دریچه‌ی کولر همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین المان‌های این وسیله شناخته می‌شود. این دریچه‌ها به غیر از آنکه وظیفه‌ی کنترل جریان هوا را به عهده دارند، به عنوان یک محافظ برای آنها شناخته می‌شوند زیرا باید از کولر در برابر ورود غبار و حشرات محافظت کند، اما بسیاری از دریچه‌های کولر، مخصوصا دریچه‌های قدیمی توانایی انجام این کار را ندارند.
ورود و خروج حشرات یکی از مشکلات شایعی‌ست که در میان دریچه‌های قدیمی به وفور مشاهده می‌شود. همچنین جنس پره‌ها و بدنه‌ی آنها به قدری ضعیف است که هرلحظه امکان دارد خراب شده و دیگر نتوانند به خوبی از خود کارآیی نشان دهند. در نتیجه این موضوه رفته رفته باعث می‌شود که ما مجبور شویم خودمان جهت پره‌ها را عوض کرده و مدام این کار را بصورت دستی انجام دهیم، همچنین دریچه‌های کولر قدیمی دارای درپوش نیستند و این موضوع باعث می‌شود که ما شاهد ورود جریان باد سرد، در زمستان‌ها باشیم که این یعنی هدر رفت انرژی و هزینه.


 


یک جایگزین مناسب: دریچه کولر برقی

اما امروزه، ما شاهد نسل جدیدی از دریچه‌های کولر یا همان دریچه‌ کولر برقی هستیم که کاملا قابل کنترل با استفاده از ریموت هستند و دیگر نیازی نیست که آنها را بصورت دستی تنظیم کنیم. همچنین جنس آنها از کولرهای قدیمی بهتر بوده که باعث می‌شود دوام بیشتری داشته باشند و پره‌های آنها به سادگی از کار نیفتد.
همچنین علاوه بر تنظیم جریان باد، شدت آن را هم می‌توان کنترل کرد که این موضوع نسبت دریچه‌های قدیمی‌تر یک مزیت حساب می‌شود. البته نباید از درپوش‌های موجود برای این دریچه‌ها غافل شد که مانع از ورود حشرات به فضای خانه شده و جدا از آن، اجازه نمی‌دهد که جریان هوای سرد وارد خانه شود این موضوع یعنی صرفه جویی در مصرف انرژی و کمتر شدن هزینه‌ها، زیرل نیاز ما به استفاده از وسایل گرمایشی، به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.


آوریل 2024
ش ی د س چ پ ج
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
فهرست